Dział Świadczeń Rodzinnych

Home / O nas / Organizacja MOPR / Dział Świadczeń Rodzinnych

Dział Świadczeń Rodzinnych

Symbol: „ŚR”
Adres: 25–520 Kielce, ul. Targowa 18, XII piętro
Kierownik: Edyta Ciesielska
Zastępca kierownika: Ewa Miter
Godziny pracy: poniedziałek–piątek 7:30–15:30
  • +48 41 343 21 33
  • +48 41 368 29 85
  • +48 604 767 079 – Infolinia
  • +48 606 846 945 – Infolinia

Do zadań Działu Świadczeń Rodzinnych należy

1)      Ustalanie prawa do zasiłków rodzinnych i dodatków do zasiłku rodzinnego oraz wypłacanie tych świadczeń:

  • z tytułu urodzenia dziecka,
  • z tytułu opieki nad dzieckiem w okresie korzystania z urlopu wychowawczego,
  • z tytułu samotnego wychowywania dziecka,
  • z tytułu kształcenia i rehabilitacji dziecka niepełnosprawnego,
  • z tytułu rozpoczęcia roku szkolnego,
  • z tytułu podjęcia przez dziecko nauki w szkole poza miejscem zamieszkania,
  • z tytułu wychowywania dziecka w rodzinie wielodzietnej.

2)      Ustalanie prawa do świadczeń opiekuńczych oraz wypłacanie tych świadczeń:

  • zasiłku pielęgnacyjnego,
  • świadczenia pielęgnacyjnego z tytułu rezygnacji zatrudnienia lub innej pracy zarobkowej w związku z koniecznością opieki nad niepełnosprawnym członkiem rodziny,
  • specjalnego zasiłku opiekuńczego.

3)      Ustalanie prawa do świadczeń oraz ich wypłacanie:

  • zasiłku dla opiekuna,
  • jednorazowej zapomogi z tytułu urodzenia dziecka,
  • świadczenia rodzicielskiego,
  • świadczenia wychowawczego,
  • jednorazowego świadczenia „Za życiem” z tytułu urodzenia się dziecka, u którego zdiagnozowano ciężkie i nieodwracalne upośledzenia albo nieuleczalną chorobę zagrażającą życiu, które powstały w prenatalnym okresie rozwoju dziecka lub w czasie porodu,
  • świadczenia „Dobry start”,
  • świadczenia „Kielecki Bon Żłobkowy”.

4)      Do zadań Działu Świadczeń Rodzinnych należy ponadto:

  • przyjmowanie wniosków,
  • pozyskiwanie dokumentacji niezbędnej do rozpatrywania wniosków w formie pisemnej i elektronicznej oraz odzyskiwanie dokumentów z archiwum,
  • prowadzenie postępowania administracyjnego oraz wydawanie decyzji administracyjnych,
  • wydawanie rozstrzygnięć i wysyłanie mailowych powiadomień w sprawach świadczenia wychowawczego „Rodzina 500+” i świadczenia „Dobry start”,
  • prowadzenie spraw dłużników – osób zobowiązanych do zwrotu nienależnie pobranych świadczeń,
  • kontakt z klientami w celu pozyskania dokumentacji niezbędnych w postępowaniu oraz w celu ustalenia terminów spłaty nienależnie pobranych świadczeń i naliczenia odsetek na dzień spłaty,
  • kierowanie spraw do organów ścigania w przypadku świadczeń nienależnie pobranych,
  • współpraca z urzędami w zakresie pozyskiwania niezbędnych zaświadczeń i wywiadów środowiskowych,
  • prowadzenie postępowania i wydawanie decyzji administracyjnych w sprawach świadczeń rodzinnych w przypadku rodzin, których członkowie przebywają poza granicami Rzeczypospolitej Polskiej,
  • współpraca ze Świętokrzyskim Urzędem Wojewódzkim oraz komórkami organizacyjnymi Ośrodka,
  • kierowanie spraw do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w przypadku odwołania od rozstrzygnięć,
  • kierowanie do Samorządowego Kolegium Odwoławczego dokumentacji w sprawach wymagających stwierdzenia nieważności decyzji administracyjnych,
  • przygotowanie dokumentów do archiwizacji,
  • sporządzanie i zatwierdzanie comiesięcznych:
    – list przekazów pocztowych,
    – list przelewów bankowych,
    – dodatkowych list wypłat do kasy Ośrodka oraz list wypłat świadczeń niepodjętych w wyznaczonych terminach,
  • opracowywanie projektu planu wydatków budżetowych Działu Świadczeń Rodzinnych oraz analiza wykonania planu wydatków,
  • prowadzenie spraw dotyczących ubezpieczeń w programie PŁATNIK.

5)      Sporządzanie sprawozdawczości z zadań realizowanych w Dziale.

Opracował: Dział Świadczeń Rodzinnych, stan na dzień 01-10-2020

Skip to content