Dział ds. Obsługi Technicznej i Informatycznej

Dział ds. Obsługi Technicznej i Informatycznej
Symbol: | „D.T.I.” |
Adres: | 25–544 Kielce, ul. Studzienna 2 |
Pokój nr: | 2, 5, 12, 19, 20, 21 – parter, |
Kierownik: | Andrzej Kolek |
Zastępca kierownika: | Paweł Regucki |
Godziny pracy: | poniedziałek–piątek 7:30–15:30 |
Do podstawowych zadań Działu ds. Obsługi Technicznej i Informatycznej należy
- zarządzanie budynkami i lokalami wykorzystywanymi przez Ośrodek, w tym przygotowywanie projektów i prowadzenie spraw dotyczących umów, umów eksploatacyjnych, gospodarka pomieszczeniami, prowadzenie nadzoru nad naprawami, konserwacjami oraz remontami budynków oraz urządzeń technicznych w tych budynkach,
- przeprowadzanie okresowych przeglądów technicznych budynków i lokali Ośrodka oraz dokonywanie okresowych badań zgodnie z przepisami prawa budowlanego,
- współpraca z inwestorem zastępczym (m.in. z wykonawcami remontów oraz inspektorami nadzoru),
- uczestniczenie w odbiorach robót budowlanych oraz przekazywaniu zakończonych zadań użytkownikom,
- tworzenie lub współpraca przy tworzeniu oraz opiniowaniu programów użytkowych w częściach obejmujących ich zakres rzeczowy,
- prowadzenie spraw związanych z przygotowaniem dokumentacji do uzyskania niezbędnych pozwoleń przy prowadzonych remontach,
- pozyskiwanie dodatkowych źródeł finansowania inwestycji,
- ewidencjonowanie i monitorowanie bazy danych dotyczących środków rzeczowych,
- prowadzenie ewidencji ilościowo-wartościowej środków trwałych oraz pozostałych środków trwałych,
- zabezpieczanie majątku należącego i wykorzystywanego przez Ośrodek oraz urządzeń technicznych Ośrodka,
- prowadzenie spraw związanych z ubezpieczeniem majątku Ośrodka,
- prowadzenie spraw dotyczących zamówień publicznych, których wartość nie przekracza 130 000 złotych netto, ewidencjonowanie wpływających do Działu wniosków o dokonanie zakupu, naprawy, przeprowadzenia remontu,
- kwalifikowanie wniosków realizowanych na podstawie regulaminu postępowania przy udzielaniu zamówień publicznych, których wartość nie przekracza 130 000 złotych netto w oparciu o wspólny słownik zamówień CPV,
- prowadzenie spraw związanych z podatkiem od nieruchomości,
- gospodarowanie środkami rzeczowymi i materiałami budowlanymi, prowadzenie magazynu gospodarczego w zakresie działania Działu,
- nadzór nad środkami transportu, obsługa transportowa oraz rozliczanie kart drogowych,
- koordynowanie prac związanych z utrzymaniem czystości w obiektach Ośrodka w tym zakup
i dystrybucja środków czystości na potrzeby Ośrodka, - prowadzenie kartotek wyposażenia pracowników w środki ochrony indywidualnej, odzież i obuwie robocze,
- zabezpieczanie w artykuły i sprzęt biurowy, materiały eksploatacyjne do urządzeń drukujących, druki do bieżącej działalności Ośrodka,
- prowadzenie całokształtu spraw związanych z telefonią stacjonarną i cyfrową,
- zarządzanie, modernizowanie i administrowanie siecią teleinformatyczną Intranet Ośrodka,
- zarządzanie, modernizowanie i administrowanie autonomicznymi sieciami komputerowymi Ośrodka,
- zarządzanie, administrowanie serwerem www i poczty,
- zarządzanie, modernizowanie i administrowanie serwerami obsługującymi systemy dziedzinowe,
- nadzór nad właściwą eksploatacją infrastruktury informatycznej (programy i sprzęt komputerowy),
- zakup, instalacja, konfiguracja sprzętu komputerowego oraz oprogramowania niezbędnego do funkcjonowania Ośrodka,
- opracowywanie strategii rozwoju informatycznego Ośrodka,
- administrowanie informatycznymi bazami danych,
- nadzór nad prawidłowym przetwarzaniem danych osobowych w systemach informatycznych,
- prowadzenie szkoleń pracowników w zakresie użytkowania sprzętu komputerowego, oprogramowania i cyberbezpieczeństwa,
- przygotowanie specyfikacji technicznej do realizacji zakupów inwestycyjnych,
- sporządzanie sprawozdawczości z zadań realizowanych w Dziale.
- prowadzenie ewidencji faktur, rachunków, ich opisywanie i przekazywanie do Działu Finansowo-Księgowego w zakresie pełnionych obowiązków.
Opracował: Dział ds. Obsługi Technicznej i Informatycznej, stan na dzień 24-02-2025