Dział Świadczeń Rodzinnych i Dodatków Mieszkaniowych

Dział Świadczeń Rodzinnych i Dodatków Mieszkaniowych
Symbol: | „ŚRDM” |
Adres: | 25–520 Kielce, ul. Targowa 18, XII piętro |
Kierownik: | Edyta Ciesielska |
Zastępca kierownika: | Ewa Miter |
Zastępca kierownika: | Tomasz Sowiński |
Godziny pracy: | poniedziałek–piątek 7:30–15:30 |
Do podstawowych zadań Działu Świadczeń Rodzinnych i Dodatków Mieszkaniowych należy:
- Przyjmowanie wniosków,
- weryfikacja złożonych wniosków,
- pozyskiwanie dokumentacji niezbędnej do rozpatrywania wniosków w formie pisemnej i elektronicznej oraz odzyskiwanie dokumentów z archiwum,
- prowadzenie postępowania administracyjnego oraz wydawanie decyzji administracyjnych,
- wydawanie rozstrzygnięć w sprawach nie wymagających wydania decyzji administracyjnych i wysyłanie drogą elektroniczną powiadomień do klientów,
- wprowadzanie do Centralnej ewidencji emisyjności budynków danych i informacji w zakresie przyznanych świadczeń z pomocy społecznej w zakresie dodatku mieszkaniowego,
- prowadzenie postępowań w sprawach nienależnie pobranych świadczeń i dodatków,
- kontakt z klientami w celu pozyskania dokumentacji niezbędnych w postępowaniu oraz w celu ustalenia terminów spłaty nienależnie pobranych świadczeń i dodatków, a także naliczenia odsetek na dzień spłaty,
- kierowanie spraw do organów ścigania w przypadku świadczeń nienależnie pobranych,
- współpraca z urzędami w zakresie pozyskiwania niezbędnych zaświadczeń,
- przeprowadzanie wywiadów środowiskowych,
- prowadzenie postępowania i wydawanie decyzji administracyjnych w sprawach świadczeń rodzinnych w przypadku rodzin, których członkowie przebywają poza granicami Rzeczypospolitej Polskiej,
- współpraca ze Świętokrzyskim Urzędem Wojewódzkim oraz komórkami organizacyjnymi Ośrodka,
- kierowanie spraw do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w przypadku odwołań od decyzji administracyjnych,
- kierowanie do Samorządowego Kolegium Odwoławczego dokumentacji w sprawach wymagających stwierdzenia nieważności decyzji administracyjnych,
- przygotowanie korespondencji urzędowej do doręczenia za pośrednictwem gońców oraz Poczty Polskiej,
- powiadamianie klientów o terminie odbioru korespondencji urzędowej w siedzibie Działu,
- przygotowanie dokumentów do archiwizacji,
- sporządzanie i zatwierdzanie comiesięcznych:
- list przekazów pocztowych,
- list przelewów bankowych,
- dodatkowych list wypłat do kasy Ośrodka oraz list wypłat świadczeń niepodjętych w wyznaczonych terminach,
- opracowywanie projektu planu wydatków budżetowych Działu Świadczeń Rodzinnych i Dodatków Mieszkaniowych oraz analiza wykonania planu wydatków,
- prowadzenie spraw dotyczących ubezpieczeń w programie PŁATNIK,
- sporządzanie sprawozdawczości z zadań realizowanych w Dziale.
Do zadań Działu Świadczeń Rodzinnych i Dodatków Mieszkaniowych należy ponadto:
1) przyjmowanie wniosków,
2) weryfikacja złożonych wniosków,
3) pozyskiwanie dokumentacji niezbędnej do rozpatrywania wniosków w formie pisemnej i elektronicznej oraz odzyskiwanie dokumentów z archiwum,
4) prowadzenie postępowania administracyjnego oraz wydawanie decyzji administracyjnych,
5) wydawanie rozstrzygnięć w sprawach nie wymagających wydania decyzji administracyjnych i wysyłanie drogą elektroniczną powiadomień do klientów,
6) wprowadzanie do Centralnej ewidencji emisyjności budynków danych i informacji w zakresie przyznanych świadczeń z pomocy społecznej w zakresie dodatku mieszkaniowego,
7) prowadzenie postępowań w sprawach nienależnie pobranych świadczeń i dodatków,
8) kontakt z klientami w celu pozyskania dokumentacji niezbędnych w postępowaniu oraz w celu ustalenia terminów spłaty nienależnie pobranych świadczeń i dodatków, a także naliczenia odsetek na dzień spłaty,
9) kierowanie spraw do organów ścigania w przypadku świadczeń nienależnie pobranych,
10) współpraca z urzędami w zakresie pozyskiwania niezbędnych zaświadczeń,
11) przeprowadzanie wywiadów środowiskowych,
12) prowadzenie postępowania i wydawanie decyzji administracyjnych w sprawach świadczeń rodzinnych w przypadku rodzin, których członkowie przebywają poza granicami Rzeczypospolitej Polskiej,
13) współpraca ze Świętokrzyskim Urzędem Wojewódzkim oraz komórkami organizacyjnymi Ośrodka,
14) kierowanie spraw do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w przypadku odwołań od decyzji administracyjnych,
15) kierowanie do Samorządowego Kolegium Odwoławczego dokumentacji w sprawach wymagających stwierdzenia nieważności decyzji administracyjnych,
16) przygotowanie korespondencji urzędowej do doręczenia za pośrednictwem gońców oraz Poczty Polskiej,
17) powiadamianie klientów o terminie odbioru korespondencji urzędowej w siedzibie Działu,
18) przygotowanie dokumentów do archiwizacji,
19) sporządzanie i zatwierdzanie comiesięcznych:
a) list przekazów pocztowych,
b) list przelewów bankowych,
c) dodatkowych list wypłat do kasy Ośrodka oraz list wypłat świadczeń niepodjętych w wyznaczonych terminach,
20) opracowywanie projektu planu wydatków budżetowych Działu Świadczeń Rodzinnych i Dodatków Mieszkaniowych oraz analiza wykonania planu wydatków,
21) prowadzenie spraw dotyczących ubezpieczeń w programie PŁATNIK,
22) sporządzanie sprawozdawczości z zadań realizowanych w Dziale.
Opracował: Dział Świadczeń Rodzinnych i Dodatków Mieszkaniowych, stan na dzień 03-04-2025