Dział Świadczeń Rodzinnych i Dodatków Mieszkaniowych

Strona główna / O nas / Struktura organizacyjna / Dział Świadczeń Rodzinnych i Dodatków Mieszkaniowych

Dział Świadczeń Rodzinnych i Dodatków Mieszkaniowych

Symbol: „ŚRDM”
Adres: 25–520 Kielce, ul. Targowa 18, XII piętro
Kierownik: Edyta Ciesielska
Zastępca kierownika: Ewa Miter
Zastępca kierownika: Tomasz Sowiński
Godziny pracy: poniedziałek–piątek 7:30–15:30
  • +48 41 343 21 33
  • +48 41 368 29 85
  • +48 570 188 010

Do podstawowych zadań Działu Świadczeń Rodzinnych i Dodatków Mieszkaniowych należy:

  1. Przyjmowanie wniosków,
  2. weryfikacja złożonych wniosków,
  3. pozyskiwanie dokumentacji niezbędnej do rozpatrywania wniosków w formie pisemnej i elektronicznej oraz odzyskiwanie dokumentów z archiwum,
  4. prowadzenie postępowania administracyjnego oraz wydawanie decyzji administracyjnych,
  5. wydawanie rozstrzygnięć w sprawach nie wymagających wydania decyzji administracyjnych i wysyłanie drogą elektroniczną powiadomień do klientów,
  6. wprowadzanie do Centralnej ewidencji emisyjności budynków danych i informacji w zakresie przyznanych świadczeń z pomocy społecznej w zakresie dodatku mieszkaniowego,
  7. prowadzenie postępowań w sprawach nienależnie pobranych świadczeń i dodatków,
  8. kontakt z klientami w celu pozyskania dokumentacji niezbędnych w postępowaniu oraz w celu ustalenia terminów spłaty nienależnie pobranych świadczeń i dodatków, a także naliczenia odsetek na dzień spłaty,
  9. kierowanie spraw do organów ścigania w przypadku świadczeń nienależnie pobranych,
  10. współpraca z urzędami w zakresie pozyskiwania niezbędnych zaświadczeń,
  11. przeprowadzanie wywiadów środowiskowych,
  12. prowadzenie postępowania i wydawanie decyzji administracyjnych w sprawach świadczeń rodzinnych w przypadku rodzin, których członkowie przebywają poza granicami Rzeczypospolitej Polskiej,
  13. współpraca ze Świętokrzyskim Urzędem Wojewódzkim oraz komórkami organizacyjnymi Ośrodka,
  14. kierowanie spraw do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w przypadku odwołań od decyzji administracyjnych,
  15. kierowanie do Samorządowego Kolegium Odwoławczego dokumentacji w sprawach wymagających stwierdzenia nieważności decyzji administracyjnych,
  16. przygotowanie korespondencji urzędowej do doręczenia za pośrednictwem gońców oraz Poczty Polskiej,
  17. powiadamianie klientów o terminie odbioru korespondencji urzędowej w siedzibie Działu,
  18. przygotowanie dokumentów do archiwizacji,
  19. sporządzanie i zatwierdzanie comiesięcznych:
  20. list przekazów pocztowych,
  21. list przelewów bankowych,
  22. dodatkowych list wypłat do kasy Ośrodka oraz list wypłat świadczeń niepodjętych w wyznaczonych terminach,
  23. opracowywanie projektu planu wydatków budżetowych Działu Świadczeń Rodzinnych i Dodatków Mieszkaniowych oraz analiza wykonania planu wydatków,
  24. prowadzenie spraw dotyczących ubezpieczeń w programie PŁATNIK,
  25. sporządzanie sprawozdawczości z zadań realizowanych w Dziale.

Do zadań Działu Świadczeń Rodzinnych i Dodatków Mieszkaniowych należy ponadto:

1) przyjmowanie wniosków,
2) weryfikacja złożonych wniosków,
3) pozyskiwanie dokumentacji niezbędnej do rozpatrywania wniosków w formie pisemnej i elektronicznej oraz odzyskiwanie dokumentów z archiwum,
4) prowadzenie postępowania administracyjnego oraz wydawanie decyzji administracyjnych,
5) wydawanie rozstrzygnięć w sprawach nie wymagających wydania decyzji administracyjnych i wysyłanie drogą elektroniczną powiadomień do klientów,
6) wprowadzanie do Centralnej ewidencji emisyjności budynków danych i informacji w zakresie przyznanych świadczeń z pomocy społecznej w zakresie dodatku mieszkaniowego,
7) prowadzenie postępowań w sprawach nienależnie pobranych świadczeń i dodatków,
8) kontakt z klientami w celu pozyskania dokumentacji niezbędnych w postępowaniu oraz w celu ustalenia terminów spłaty nienależnie pobranych świadczeń i dodatków, a także naliczenia odsetek na dzień spłaty,
9) kierowanie spraw do organów ścigania w przypadku świadczeń nienależnie pobranych,
10) współpraca z urzędami w zakresie pozyskiwania niezbędnych zaświadczeń,
11) przeprowadzanie wywiadów środowiskowych,
12) prowadzenie postępowania i wydawanie decyzji administracyjnych w sprawach świadczeń rodzinnych w przypadku rodzin, których członkowie przebywają poza granicami Rzeczypospolitej Polskiej,
13) współpraca ze Świętokrzyskim Urzędem Wojewódzkim oraz komórkami organizacyjnymi Ośrodka,
14) kierowanie spraw do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w przypadku odwołań od decyzji administracyjnych,
15) kierowanie do Samorządowego Kolegium Odwoławczego dokumentacji w sprawach wymagających stwierdzenia nieważności decyzji administracyjnych,
16) przygotowanie korespondencji urzędowej do doręczenia za pośrednictwem gońców oraz Poczty Polskiej,
17) powiadamianie klientów o terminie odbioru korespondencji urzędowej w siedzibie Działu,
18) przygotowanie dokumentów do archiwizacji,
19) sporządzanie i zatwierdzanie comiesięcznych:
a) list przekazów pocztowych,
b) list przelewów bankowych,
c) dodatkowych list wypłat do kasy Ośrodka oraz list wypłat świadczeń niepodjętych w wyznaczonych terminach,
20) opracowywanie projektu planu wydatków budżetowych Działu Świadczeń Rodzinnych i Dodatków Mieszkaniowych oraz analiza wykonania planu wydatków,
21) prowadzenie spraw dotyczących ubezpieczeń w programie PŁATNIK,
22) sporządzanie sprawozdawczości z zadań realizowanych w Dziale.

Opracował: Dział Świadczeń Rodzinnych i Dodatków Mieszkaniowych, stan na dzień 03-04-2025