Dział Świadczeń Rodzinnych i Dodatków Mieszkaniowych

Home / O nas / Struktura organizacyjna / Dział Świadczeń Rodzinnych i Dodatków Mieszkaniowych

Dział Świadczeń Rodzinnych i Dodatków Mieszkaniowych

Symbol: „ŚRDM”
Adres: 25–520 Kielce, ul. Targowa 18, XII piętro
Kierownik: Edyta Ciesielska
Zastępca kierownika: Ewa Miter
Zastępca kierownika: Tomasz Sowiński
Godziny pracy: poniedziałek–piątek 7:30–15:30
  • +48 41 343 21 33
  • +48 41 368 29 85
  • +48 570 188 010

Do podstawowych zadań Działu Świadczeń Rodzinnych i Dodatków Mieszkaniowych należy:

1) ustalanie prawa do:

  • dodatków mieszkaniowych,
  • dodatków energetycznych,
  • dodatków osłonowych,
  • dodatków węglowych,
  • dodatków dla gospodarstw domowych,

– oraz wypłacanie tych świadczeń,

2) ustalanie prawa do zasiłków rodzinnych i dodatków do zasiłku rodzinnego:

  • z tytułu urodzenia dziecka,
  • z tytułu opieki nad dzieckiem w okresie korzystania z urlopu wychowawczego,
  • z tytułu samotnego wychowywania dziecka,
  • z tytułu kształcenia i rehabilitacji dziecka niepełnosprawnego,
  • z tytułu rozpoczęcia roku szkolnego,
  • z tytułu podjęcia przez dziecko nauki w szkole poza miejscem zamieszkania,
  • z tytułu wychowywania dziecka w rodzinie wielodzietnej,

– oraz wypłacanie tych świadczeń,

3) ustalanie prawa do świadczeń opiekuńczych:

  • zasiłku pielęgnacyjnego,
  • świadczenia pielęgnacyjnego z tytułu rezygnacji zatrudnienia lub innej pracy zarobkowej, w związku z koniecznością opieki nad niepełnosprawnym członkiem rodziny,
  • specjalnego zasiłku opiekuńczego,

– oraz wypłacanie tych świadczeń,

4) ustalanie prawa do:

  • zasiłku dla opiekuna,
  • jednorazowej zapomogi z tytułu urodzenia dziecka,
  • świadczenia rodzicielskiego,
  • jednorazowego świadczenia „Za życiem” z tytułu urodzenia się dziecka, u którego zdiagnozowano ciężkie i nieodwracalne upośledzenia albo nieuleczalną chorobę zagrażającą życiu, które powstały w prenatalnym okresie rozwoju dziecka lub w czasie porodu,
    świadczenia „Kielecki Bon Żłobkowy”,

– oraz wypłacanie tych świadczeń,

5) ustalanie prawa do świadczeń wychowawczych w przypadku wniosków złożonych do 31.12.2021 r. oraz wypłacanie tych świadczeń.

6) Do zadań Działu Świadczeń Rodzinnych i Dodatków Mieszkaniowych należy ponadto:

  • przyjmowanie wniosków,
  • weryfikacja złożonych wniosków,
  • pozyskiwanie dokumentacji niezbędnej do rozpatrywania wniosków w formie pisemneji elektronicznej oraz odzyskiwanie dokumentów z archiwum,
  • prowadzenie postępowania administracyjnego oraz wydawanie decyzji administracyjnych,
  • wydawanie rozstrzygnięć w sprawach nie wymagających wydania decyzji administracyjnych i wysyłanie drogą elektroniczną powiadomień do klientów,
  • prowadzenie postępowań w sprawach nienależnie pobranych świadczeń i dodatków,
  • kontakt z klientami w celu pozyskania dokumentacji niezbędnych w postępowaniu oraz w celu ustalenia terminów spłaty nienależnie pobranych świadczeń i dodatków a także naliczenia odsetek na dzień spłaty,
  • kierowanie spraw do organów ścigania w przypadku świadczeń nienależnie pobranych,
  • współpraca z urzędami w zakresie pozyskiwania niezbędnych zaświadczeń,
  • przeprowadzanie wywiadów środowiskowych,
  • prowadzenie postępowania i wydawanie decyzji administracyjnych w sprawach świadczeń rodzinnych w przypadku rodzin, których członkowie przebywają poza granicami Rzeczypospolitej Polskiej,
  • współpraca ze Świętokrzyskim Urzędem Wojewódzkim oraz komórkami organizacyjnymi Ośrodka,
  • kierowanie spraw do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w przypadku odwołań od decyzji administracyjnych,
  • kierowanie do Samorządowego Kolegium Odwoławczego dokumentacji w sprawach wymagających stwierdzenia nieważności decyzji administracyjnych,
  • przygotowanie dokumentów do archiwizacji.
  • sporządzanie i zatwierdzanie comiesięcznych:
    list przekazów pocztowych,
    list przelewów bankowych,
    dodatkowych list wypłat do kasy Ośrodka oraz list wypłat świadczeń niepodjętych w wyznaczonych terminach,
    opracowywanie projektu planu wydatków budżetowych Działu Świadczeń Rodzinnych i Dodatków Mieszkaniowych oraz analiza wykonania planu wydatków,
  • prowadzenie spraw dotyczących ubezpieczeń w programie PŁATNIK,
  • sporządzanie sprawozdawczości z zadań realizowanych w Dziale.

Opracował: Dział Świadczeń Rodzinnych i Dodatków Mieszkaniowych, stan na dzień 10-11-2022

Skip to content